• For abonnenter
Erhverv

Danske forskere har undersøgt om anprisninger kan gøre forbrugerne sundere

Ny forskning kaster lys over, om anprisninger kan lede eller nudge forbrugerne i retningen af en sundere livsstil.

Artiklens øverste billede
Foto: Charlotte de la Fuente/Ritzau Scanpix.

Anprisninger af fødevarer har i årevis delt vandene mellem de, der mener, at det er et effektivt værktøj til at skubbe forbrugerne i retningen af en sundere livsstil, og de, der frygter vildledning og et uhensigtsmæssigt øget indtag.

Nu har et hold af forskere fra MAPP Centret ved Aarhus Universitet på vegne af Fødevarestyrelsen

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.