Med Anders Holch Povlsen i ryggen: Miinto åbner onlinebutik i Kina

Den danske modeportal Miinto har netop lanceret en helt ny webshop i Kina - og kursen er allerede nu sat mod flere store markeder.

Konrad Kierklo er adm. direktør i den danske modeportal Miinto, som nu prøver kræfter med det kinesiske marked. Foto: PR.

I løbet af de seneste år, har den danske modeplatform Miinto taget det europæiske marked med storm, og nu er turen kommet til Asien.

Som et led i en strategi om at erobre endnu flere markeder åbner Miinto nu både egen webshop og sin første flagship store i Kina gennem den internationale e-commerce platform JD Worldwide.

»Vi er en markedsplads for vores butikker rundt omkring i Europa, og for dem er det vigtigt at nå nye kunder og ikke kun have de kunder, som de alligevel får ind i det område, de ligger. Så det er en del af den strategi, vi har haft, om at gå ind i nye, store markeder,« siger Malthe Cederborg, der er marketingdirektør i Miinto.

Det hele går i luften fredag d. 12. november, og hos Miinto er der allerede nu store forventninger til modtagelsen på det kinesiske marked.

»Vores analyser op til har vist, at vores sortiment er meget efterspurgt i markedet, så vi forventer helt klart, at vores varer og butikspartnere bliver taget rigtig godt imod. Så er det selvfølgelig et spørgsmål om, at de lige skal have noget tillid til os,« tilføjer Malthe Cederborg.

Men det er naturligvis ikke uden udfordringer at gå ind i et helt nyt marked, understreger han også. Én ting er, at det tager tid at opbygge de nye kunders tillid, men en anden ting er også, at det kinesiske marked er meget anderledes end de markeder, Miinto er vant til - både kulturelt set, og også i forhold til, hvordan forbrugerne handler.

Ligeledes er det nogle helt andre sociale medier, der er udbredt i Kina, som man skal forsøge at få kendskab til. Blandt andet opretter Miinto også en chat på platformen Wechat, som er meget populær i Kina.

»Jo længere vi er i Kina, desto bedre kommer vi til at forstå de kinesiske forbrugere og bliver derfor i stand til at forbedre og udvikle vores sortiment, så det passer til deres præferencer,« siger Konrad Kierklo, adm. direktør i Miinto, i en pressemeddelelse.

Miinto har eksisteret siden 2009 og har i dag kontorer i København såvel som Oslo, Amsterdam, Paris, Milano, London, Madrid, Hamburg og Warszawa.

Tidligere på året rundede modeportalen 1 mia. kr. i omsætning og løftede sin toplinje med 46 pct.

Bestseller-milliardæren Anders Holch Povlsen er medejer af Miinto Holding, og han har, sammen med selskabets øvrige investorer, gennem årenes løb skudt flere trecifrede millionbeløb efter selskabet. Seneste tilførte investorerne knap 150 mio. kr. til yderligere vækst.

Og Miinto har absolut tænkt sig at blive ved med at vokse, forklarer Malthe Cederborg, der afslutningsvis understreger, at rejsen ikke stopper i Kina:

»Vi har helt klart flere markeder, som vi har planer om at gå ind i.«

Læs også
Top job