• For abonnenter
Erhverv

Fra makrel i tomat til bambusstangfisket tun: Martin Grøndal vil ændre danskernes syn på dåsefisk

Siden 2015 har Martin Grøndal solgt gourmetdåsefisk med stigende succes. Markedet for dåsefisk af høj kvalitet er formentlig »langt større«, end vi ser nu, mener livsstilsekspert. Bæredygtighedsaspektet er imidlertid mere kompliceret, siger professor.

Artiklens øverste billede
Martin Grøndals interesse for dåsefisk begyndte i morfarens kolonihavehus. Foto: Carsten Bundgaard

Da statsminister Mette Frederiksen (S) i begyndelsen af forrige år slog et billede af en makrelmad op på Instagram – anseeligt fra konserves og med masser af tomat – blev det af mange iagttagere tolket som et forsøg på at virke folkelig. At ramme hjertet af folkedybet med discountdåsemad.

Ikke synderligt langt fra statsministerens

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.