• For abonnenter
Erhverv

Medie: Facebook står bag smudskampagne mod kinesisk konkurrent

Facebook har gennem moderselskabet Meta hyret konsulentfirma til at gennemføre en kampagne vendt mod det sociale medie TikTok.

Artiklens øverste billede
TikTok har fået stor succes og er en trussel mod Facebook. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

Facebook har gennem sit moderselskab Meta betalt et stort amerikansk konsulentfirma for at orkestrere en landsdækkende kampagne i USA, der skal forsøge at vende offentligheden med det kinesisk ejede sociale medie TikTok.

Det skriver Washington Post, der har fået adgang til interne e-mails.

Kampagnen mod TikTok omfatter

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.