• For abonnenter
Erhverv

Bestseller vil bruge data til rekruttering

Koncernen Bestseller kaster sig ud på dybt vand med en helt ny satsning - nemlig at bruge data og test til at afgøre, hvilke medarbejdere der passer godt ind og hvordan man fastholder dem.

Artiklens øverste billede
Det er KMD som står bag Peoplesucces-projektet, hvor man vil bruge data i HR. Arkivfoto.

Man ved sjældent allerede ved jobsamtalen, hvordan en nyansat vil passe ind hos virksomheden. Som regel beror ansættelsen på en blanding af et stærkt cv, en god kemi og arbejdsgiverens mavefornemmelse. 

Det giver en stort margin for fejlansættelser, og det har Bestseller nu tænkt sig at gøre op med ved brug af data. 

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.