Erhverv

Ryanair: Det betaler sig at være sød mod kunderne

Ryanair har erkendt, at det måske alligevel er en god idé at bekymre sig om kunderne.

Artiklens øverste billede
Chefen for Ryanair, Michael O'Leary, har nu tilsyneladende opdaget, at det ikke er ligemeget, hvordan man behandler sine kunder.

Kunderne er strømmet tilbage til det irske lavprisflyselskab Ryanair, hvilket kan være tegn på, at virksomhedens beslutning om at være sødere overfor kunderne, virker.

Flyselskabet har også tjent gode penge på, at virksomheder i euroområdet har tvunget deres medarbejdere til at flyve Ryanair. Virksomheden har udsendt halvårsregnskab med et overskud på 795 mio. euro.

Det skriver The Independent.

- At holde billetpriserne lave og være pænere overfor vores kunder har gjort, at flere og flere flyver med Ryanair. Jeg må erkende, at det er en ny oplevelse for mig. Men hvis det fungerer så godt, så ville jeg da have ønsket, at vi havde været sødere ved vores kunder langt før, siger den ligefremme administrerende direktør Michael O'Leary.

O'Learys berømte udtalelse om, at Ryanair ikke længere ønskede "at pisse kunderne unødvendigt af" har altså givet pote. Passagerne får nu tildelt gratis sæder, mere håndbagagage og en bedre hjemmeside. Ifølge selskabet er klagerne faldet med 40 pct. til 80.000 klager om året. O'Leary hævder, at de fleste klager omhandler musikken, som spilles under flyenes landing.

Ryanair er indstillet på at udløse en priskrig denne vinter indenfor europæisk luftfart, da selskabet tilføjer baser på flere større lufthavne og derved lokke forretningsrejsende fra konkurrenterne såsom EasyJet og British Airways.

Ritzau Finans

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.