Erhverv

Tryg vil have verdens mest tilfredse kunder

Forsikringsgiganten Tryg har sat nye mål, som skal få kundetilfredsheden i vejret.

Artiklens øverste billede
Morten Hübbe, koncernchef i forsikringsselskabet Tryg.

90 pct. af kunderne skal have deres problemer løst ved første kontakt. Initiativet kommer efter tre år med et spareprogram til 1 mia. kr., men nu drejer forsikringskoncernen søgelyset mod kunderne.

Det skriver dagbladet Børsen.

- Et af hovedbudskaberne på vores kapitalmarkedsdag er, at ambitiøse mål på kunder og på indtjeningen skal gå hånd i hånd. Så for første gang sætter vi os ambitiøse, eksterne mål på kundefronten. Det har vi ikke prøvet før, udtaler topchefen Morten Hübbe til dagbladet Børsen.

Planen, der skal guide Trygs strategi frem mod 2017, præsenteres i London onsdag formiddag på selskabets kapitalmarkedsdag. Fokus er rettet mod kundetilfredshed, loyalitet og kunders brug af en bred vifte af produkter hos Tryg.

Målsætningen er ikke nødvendigvis at øge markedsandelen, men derimod stå stærkere blandt de eksisterende kunder. Derfor sigter Tryg efter en toplinjevækst på blot 1-2 pct. årligt på linje med inflationen.

Ritzau Finans

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.