Tryg vil have verdens mest tilfredse kunder
Forsikringsgiganten Tryg har sat nye mål, som skal få kundetilfredsheden i vejret.
90 pct. af kunderne skal have deres problemer løst ved første kontakt. Initiativet kommer efter tre år med et spareprogram til 1 mia. kr., men nu drejer forsikringskoncernen søgelyset mod kunderne.
Det skriver dagbladet Børsen.
- Et af hovedbudskaberne på vores kapitalmarkedsdag er, at ambitiøse mål på kunder og på indtjeningen skal gå hånd i hånd. Så for første gang sætter vi os ambitiøse, eksterne mål på kundefronten. Det har vi ikke prøvet før, udtaler topchefen Morten Hübbe til dagbladet Børsen.
Planen, der skal guide Trygs strategi frem mod 2017, præsenteres i London onsdag formiddag på selskabets kapitalmarkedsdag. Fokus er rettet mod kundetilfredshed, loyalitet og kunders brug af en bred vifte af produkter hos Tryg.
Målsætningen er ikke nødvendigvis at øge markedsandelen, men derimod stå stærkere blandt de eksisterende kunder. Derfor sigter Tryg efter en toplinjevækst på blot 1-2 pct. årligt på linje med inflationen.
Ritzau Finans