Erhverv

Forsikringsskader gør kunder mere tilfredse

Et eller andet må forsikringsselskaberne gøre rigtigt.

Artiklens øverste billede
Danskerne bliver mere tilfredse med deres forsikringsselskab, når de har brugt deres forsikring - eksempelvis en ejerskifteforsikring.

Kundernes tilfredshed stiger nemlig, når de har haft kontakt med deres forsikringsselskab i forbindelse med en skade.

Det viser en ny undersøgelse fra analyseinstituttet Epsi, der har været telefonisk i kontakt med 5.000 danskere for at få en vurdering af deres forsikringsselskab.

»Der er en positiv sammenhæng mellem kunder, som har anmeldt en skade til deres forsikringsselskab og disse kunders tilfredshed og især loyalitet over for forsikringsselskabet,« siger Helene Söderberg, direktør for Epsi i Danmark.

Det er derfor vigtigt at forsikringsselskaberne leverer en god service, når kunderne har brug for hjælp i forbindelse med en forsikringssag.

»Privatmarkedet viser, at effekten af en god oplevelse i forbindelse med en skade fortsætter over tid. De kunder, som har haft en skade i de seneste 5 år, viser en højere tilfredshed og loyalitet end dem, der ikke har haft en skade.

Forsikringsbranchen glæder sig over undersøgelsen.

»Vi glæder os over, at langt de fleste er tilfredse med deres selskab, når de har haft en skade. Det viser, at vi lever op til vores ansvar og formår at give danskerne den tryghed, de har brug for, når skaden rammer,« siger Per Bremer Ramussen, administrerende direktør for brancheorganisationen Forsikring & Pension.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.