• For abonnenter
Erhverv

300.000 kr. fra vildt fremmede - sådan kan det lade sig gøre

Flere danske virksomheder begynder at se potentialet i crowdfunding, og særligt den lånebaserede model bliver spået en stor fremtid. Crowdfunding kan nemlig både hjælpe med finansiering, innovation og markedsføring.

Artiklens øverste billede
Copenhagen Boulders var løbet tør for muligheder og tyede derfor til crowdfunding, da foreningen ville bygge en ny klatrehal. Arkivfoto: Kristoffer Juel Poulsen

Det lyder ret urealistisk at få 300.000 kr. i støtte til et projekt fra fremmede mennesker, der leger glade givere bag deres computerskærme. Men det var målet, da en gruppe klatrere fra Sydhavnen i sommer lagde deres projekt om at lave en ny klatrehal op på det danske crowdfundingsite Booomerang. 314.252 kr. senere havde de sat Danmarksrekord

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.