Coca-Cola-mælk skal få det til at regne med penge
Coca-Cola vil i næste måned begynde at sælge mælke-brandet Fairlife, som vil koste omkring dobbelt så meget som normal mælk og angiveligt få det til at regne med penge for sodavandsgiganten.
I forhold til normal mælk vil Coca-Colas nye mælk være laktosefri og øge proteinindholdet med 50 pct. samt nedbringe sukkerindholdet med 30 pct., og det skal gøre Fairlife til en sand "cash cow" i mejeribranchen.
Det skriver The Telegraph.
Sandy Douglas, der er vicepræsident i Coca-Cola, forventer en lang opstartsperiode, mens ser et kolossalt vækstpotentiale i det nye mælkeprodukt. Han er ikke i tvivl om, at Fairlife på længere sigt kommer til at malke succes hos forbrugerne.
- Vi kommer til at investere i mælkeindustrien i lang tid for at opbygge et brand, så det vil ikke ligefrem være en pengemaskine de første par år. Men når man er god til sit arbejde, kommer det til at regne med penge senere, forsikrer Sandy Douglas på Morgan Stanleys Global Consumer Conference ifølge The Telegraph.
Coca-Cola træder ind på mælkemarkedet i en turbulent tid, hvor salget er faldende, priserne er stigende, og mejeriproducenter kæmper for livet, herunder Dean Foods, der har lukket en række mejerier og nedjusteret forventningerne til hele regnskabsåret.
Ritzau Finans