Erhverv

PFA opgiver sag mod Økonomisk Ugebrev

PFA Pension vil alligevel ikke stævne Økonomisk Ugebrevs chefredaktør og en journalist efter en kritisk historie om selskabet, skriver fagbladet Journalisten.

Dermed undgår Økonomisk Ugebrev et krav om 4 mio. kr. i erstatning. Sagen bliver nu i stedet bragt til Pressenævnet, oplyser PFA Pension.

- Når vi i første omgang valgte ikke at indbringe sagen for Pressenævnet, er forklaringen, at vi vurderede, at sagen ikke blot handlede om god presseskik, men også om overtrædelse af straffeloven, skriver Morten Jeppesen, direktør for koncernkommunikation og public affairs i PFA Pension, i en mail til Journalisten.

Han henviser til, at PFA Pension ønskede at stævne mediet efter straffelovens paragraf 268, der omhandler freds- og æreskrænkelser. Efter en dialog med Dansk Journalistforbund valgte selskabet dog Pressenævnet i stedet.

Næstformand for Dansk Journalistforbund Lars Werge siger, at Pressenævnet er det bedste af to onder for Økonomisk Ugebrev.

Ritzau Finans

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.