• For abonnenter
Erhverv

Så stærkt står Novo Nordisk i forhold til sine værste konkurrenter

Hvor stærkt står den danske medicinalstjerne økonomisk set i slagsmålet med de andre selskaber på verdensscenen? Hvad med produkterne? Pipelinen? Risikospredningen? Opkøbsspøgelset? Sydbanks analytiker forsøger at give svaret.

Artiklens øverste billede
Lars Rebien Sørensen, adm. direktør i Novo Nordisk, præsenterede fredag formiddag selskabets årsregnskab.

Novo Nordisk tjente 4 mio. kr. hver eneste time sidste år, lyder den sexede overskrift på den danske børskonges regnskab for 2014. Men hvordan lyder den samlende overskrift? Hvor stærkt - eller svagt - står Novo Nordisk nu i forhold til de værste konkurrenter inden for en stribe nøgleparametre?

Det forsøger Sydbanks analytiker

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.