• For abonnenter
Erhverv

Virksomheders godhed er ofte candyfloss og varm luft

Samarbejde mellem NGO'er erhvervsliv handler ofte mere om markedsføring end samfundsansvar. Det kan sætte den sunde priskonkurrence ud af kraft, vurderer professor og økonom Michael Møller.

Artiklens øverste billede
Nogle former for samarbejde burde henføres til virksomhedens reklamebudget,mener Michael Møller, professor ved CBS.

»Samarbejdet mellem virksomheder og hjælpeorganisationer minder lidt for ofte om candyfloss. Det er flot at se på, og det ser ud til at fylde meget, men det reelle indhold er begrænset.«

Sammenligningen kommer fra Michael Møller, professor ved CBS Handelshøjskolen i København.

Han har en kritisk distance til de mange

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.