• For abonnenter
Erhverv

»Nogle ville måske hellere have skåret en arm af end at give 112 mio. væk«

Den danske modekoncern Bestseller sender én dags omsætning til nødhjælps- og velgørenhedsorganisationer. Ejeren afviser, at der er tale om et pr-stunt - men understreger også, at der sikkert ikke kommer samme donation næste år.

Artiklens øverste billede
Bestseller-koncernen har 15.000 medarbejdere i en lang række lande, som alle var del af projektet "give-a-day"

Den danske modevirksomhed Bestseller og ejeren Anders Holch Povlsen sender i denne uge samlet 112 mio. kr. til velgørenhed. Pengene går til tre internationale nødhjælpsorganisationer og 39 lokale velgørenhedsprojekter rundt om på kloden. 

Bestseller, som i fjor omsatte for 20 mia. kr. og fik et resultat før skat

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.