Erhverv

Yousee-direktør: Vi kommer til at hæve priserne igen

Det indhold, danskerne vil se, bliver dyrere og dyrere. Derfor kommer Yousee ikke uden om at hæve priserne.

Artiklens øverste billede
Danskerne vil se fodbold og dansk tv, og det bliver hele tiden dyrere.

Det er nogenlunde lige så sikkert som amen i kirken.

TDC's kabeltv-forretning, Yousee, hæver sine priser.

Reaktionerne er nogenlunde lige så forudsigelige. Kunderne klager deres nød på Yousees Facebook-side.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Og der er ingen udsigt til, at det stopper. I hvert fald ikke de årlige prisstigninger. Sådan lyder det fra Yousees direktør René Brøchner.

»Det danskerne vil se er sport og dansk indhold, og det bliver bare dyrere og dyrere,« siger han.

Yousee, der leverer både internet og tv via kabelnettet, hæver 1. januar 2016 priserne på sine tv-pakker 10-20 kr. om måneden.

Under overskriften »Lidt mere om måneden« skriver Yousee i et brev til sine kunder, at prisen hæves, fordi tv-indholdet er blevet dyrere.

Sidste år blev prisen på tv-pakker hævet 10-30 kr., og det svarer til, at Yousee årligt hæver priserne 3-5 pct.

»Jeg tror ikke, vi kommer uden om, at de faste priser på pakkerne kommer til at stige. Vores opgave er at holde en overkommelig pris på den samlede pakke, når vi skal genforhandle priser på tv-indhold. Så må vi pille nogle kanaler ud,« siger René Brøchner.

Prisstigningerne accelererer den bevægelse, der foregår i øjeblikket, hvor danskerne i stigende grad streamer indhold via betalingstjenester som Viaplay, HBO og Netflix.

Ifølge René Brøchner forsøger Yousee at give kunderne mere for pengene ved at lade dem plukke de kanaler, de ønsker at se.

»Vi er meget bevidst om priserne på vores pakker. Vi ønsker på ingen måde, at det skal stige, eller at man er tvangsindlagt til noget, man ikke vil se. Derfor genforhandler vi pakker til bedre vilkår, når de udløber. Derfor har vi også lavet blandt selv, så man vælger frit, hvilke kanaler man vil have,« siger han.

Alligevel er der ingen udsigt til, at prisen på tv-pakkerne falder.

»Så må vi bare sørge for, at dem der ser kanalerne, betaler for det, og det forsøger vi med bland selv«.

I månederne juli, august og september sagde 6.000 kunder deres YouSee-abonnement op. Og det blev endda positivt modtaget af aktiemarkedet, fordi hele 39.000 kunder droppede deres abonnement i årets seks første måneder.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.