Erhverv

Nu kan du bestille bilen over nettet og få den leveret til hoveddøren

Flere firmaer tilbyder at købe bilen for dig. Men det er ikke altid en god forretning, advarer FDM.

Artiklens øverste billede
Firmaet AutoOffer har netop fået en millioninvestering og gør klar til at satse massivt både herhjemme og i udlandet.

Det kan være svært at finde rundt i bilmarkedet og lige så svært at prutte om prisen, når man endelig har fundet den bil, man vil have.

Men stadig flere firmaer tilbyder at gøre arbejdet mod betaling. Blandt de nyeste er AutoOffer, der netop har fået en millioninvestering og gør klar til at satse massivt både herhjemme og i udlandet.

AutoOffer giver brugere mulighed for at købe biler direkte gennem forhandlere, som AutoOffer allerede har forhandlet rabatter hos. Jo mere udstyr, man tilkøber, desto større bliver rabatten, og som noget nyt tilbyder AutoOffer fri fragt.

Det vil sige, at bilen bliver leveret gratis direkte til hoveddøren.

»Vi henvender os til de digitalt indfødte, der vil have gennemsigtighed, slippe for administrativt bøvl – og for at blive snydt. Vores målsætning er at blive den førende platform for forbrugere, der ønsker at købe ny bil – også internationalt,« siger adm. direktør Søren Malmskov.

Holdet bag AutoOffer: CMO Steen E. Guttman (yderst t.v.), frontendudvikler Sebastian Springer, kommunikationschef Ditte Krogh Fischer, CCO Simon Faerstain og adm. direktør Søren Malmskov (yderst t.h).

AutoOffer er blandt flere onlinefirmaer, der agerer bilforhandlernes mellemmand. Opnår man som bruger en besparelse på 10.000 kr. ved et bilkøb, tager AutoOffer godt 1.500 kr. i gebyr. Gebyret, der pålægges forhandleren, er indregnet i den pris, der vises på siden.

»Vi samarbejder med de forhandlere, der kan tilbyde den bedste pris. Det skal være let og trygt at købe ny bil gennem os, og vi mener, at konceptet har globalt potentiale,« siger Søren Malmskov, der bl.a. er i kontakt med flere investorer i Tyskland.

Ifølge forbrugerøkonom i FDM, Allan Skytte Christensen, bliver bilmarkedet herhjemme i stigende grad digitaliseret, men nye tjenester som f.eks. AutoOffer er ikke nødvendigvis en god forretning.

»For de forbrugere, der har et godt overblik over bilmarkedet, og som kan finde ud af at forhandle om prisen, er de blot fordyrende mellemled. Men tjenesterne er gode til at tjekke markedet med. De giver en idé om, hvilke rabatter der er i omløb,« siger Allan Skytte Christensen.

Han understreger, at man som bruger skal være opmærksom på, om firmaerne på markedet opererer med listepriser eller kampagnepriser.

»Hvis der i forvejen er kampagnepris på en bil, er der jo ikke fair, hvis der bliver trukket et gebyr,« siger forbrugerøkonomen.

Ifølge Søren Malmskov ligger AutoOffers priser altid under de kampagnepriser, som bilforhandlerne opererer med - bl.a. fordi man ikke kræver betaling for levering af bilen.

Finans Briefing giver dig hver dag alle de mest interessante nyheder, eksklusivt udvalgt af vore redaktører og leveret til din indbakke. Tilmeld dig her og styrk overblikket.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.