Erhverv

Mobilselskabet 3 overvejer at indføre adblocker for 1,1 mio. danskere

Teleselskabet 3 indfører adblocker for sine britiske og italienske mobilkunder og overvejer lignende tiltag i Danmark. Det vil være en torn i øjet på mediebranchen, der er afhængige af annonceindtægter.

3 overvejer at blokere for visningen af reklamer på teleselskabets mobilnetværk. Foto: JENS DRESLING

Teleselskabet 3 overvejer lige nu at indføre såkaldt adblocking på sit danske netværk, der ifølge 3 tæller 1,1 mio. mobilkunder.

Selskabet har netop, som det første store europæiske mobilselskab, meldt ud, at det vil indføre adblocking i Storbritannien og Italien. Selskabet har indgået aftale med det israelske selskab Shine om en løsning, der "hurtigt" skal rulles ud i de øvrige europæiske markeder, siger 3 til The Guardian.

Også i Danmark overvejer 3 at indføre en blokering af mobilannoncer, siger Rikke Juul Hansen, PR- og kommunikationschef i 3...

Læs også
Top job