• For abonnenter
Erhverv

Butikker har penge med hjemmefra til discountkrig

Danske discountkæder udvider priskrigen til en dyst om moderne, lyse butikker, der kan lokke flere kunder til. Ingen af de seks kæder vil give op - selv om flere har millionunderskud, og markedet er presset.

Artiklens øverste billede
Discountkæderne investerer stort i at modernisere butikkerne for at vinde forbrugere og markedsandele. En af dem er Kiwi-kæden.

Havde det ikke været for de kapitalstærke ejere, ville en eller flere af de seks danske discountkæder sandsynligvis allerede være fortid på det danske dagligvaremarked.

Så kontant lyder meldingen fra branchekendere, når de skal beskrive den udmarvende kamp, som landets seks discountkæder udkæmper med stærke ejere i ryggen.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.