• For abonnenter
Erhverv

»Shitstorme er en lækkerbisken for ethvert nyhedsmedie«

Mediernes formidling af shitstorme er ifølge en medieforsker en form for populær jagthundsjournalistik med en søgen efter konflikt. Sådan oplevede advokaten for Jensen’s Bøfhus også de danske medier i den kendte sag om navnerettigheder i 2014, men hvad er egentlig mediernes rolle, når en shitstorm hærger?

Artiklens øverste billede
Advokat Lasse A. Søndergaard Christensen førte sagen for Jensen's Bøfhus, da restaurantkæden endte i en shitstorm, som, mener han, til dels skyldtes mediernes indblanding i sagen. Foto: Finn Frandsen

De utilfredse kunder »raser« ikke blot, nej, de »bestormer« den sociale medieprofil, der er under »massiv beskydning«, mens »kritikken hagler ned.«

I de seneste år er overskrifterne dukket op talrige gange i danske nyhedsmedier, når den ene virksomhed efter den anden er blevet stillet til regnskab for et produkt, en kampagne

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.