250 flypassagerer fanget på hotel i to dage
250 flypassagerer fra flyselskabet Qatar Airways blev fanget i to døgn på Cab Inn Hotel i København. Det skriver P4 København.
Passagererne skulle være fløjet til Doha i Qatar søndag klokken 23.00, men flyafgangen blev udsat på grund af tekniske problemer.
Siden stod passagererne standby uden mulighed for rigtigt at forlade hotellet eller få information fra flyselskabet, fortæller en af flypassagererne, Grethe Samuelsen, der skulle til Bali på ferie.
- Når man ringer til Qatar Airways er det ligesom at ringe til en bananrepublik. De svarer ikke og når de gør, så fylder de os med løgn. De beklager mangel på information, men giver os stadig ingenting at vide, siger hun til DR.
Ifølge Grethe Samuelsen kimede passagererne flyselskabet ned. Først 22 timer efter, flyet skulle være lettet mødte tre Qatar Airways-medarbejdere op på hotellet, men uden at kunne fortælle nyt. Indtil da stod lufthavnens og hotellets personale primært for at hjælpe passagererne, siger hun.
Grethe Samuelsen fortæller også, at Qatar Airways fløj 10 ingeniører ind for at arbejde på flyet, og at flyselskabet afviste at ombooke passagererne. Situationen på hotellet blev efterhånden desperat, siger hun til DR.
- Folk råber og skriger. Det er kaos. De er desperate, og vi kan ikke komme ud herfra. Vores rejsebureau siger, at de ikke tror, vi kommer af sted. Vi har planlagt turen længe, og vi er grædefærdige, for vi har ingen mulighed for at ombooke vores billetter, lød det fra Grethe Samuelsen.
Kort efter DR havde snakket med Grethe Samuelsen, blev passagerne kørt til lufthavnen for at flyve klokken 11.45, oplyser hun via sms til DR.
Det har endnu ikke været muligt at få en kommentar fra Qatar Airways.
Kilde: P4 København