• For abonnenter
Erhverv

Knæk: Efter syv års fremmarch mister Coops discountmærke pusten

Efter syv år med en konsekvent årlig vækst på 20 pct. knækker kurven for discountprodukterne med det blå logo X-tra på. Coop-chef Peter Høgsted er godt tilfreds. Han anbefaler, at folk ikke køber det.

Artiklens øverste billede

Discountkrigen har raset i flere år nu. Et af de vigtigste våben i kapløbet om kunderne er detailkædernes egne discountmærker. Coop lavede lavprisserien X-tra, og danskerne var vilde med det.

Ifølge koncernens interne tal har X-tra haft en konstant årlig vækst i salget til kooperativets 1,6 mio. medlemmer på 20 pct. henover

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.