Erhverv

Priskrig udløser i salgsdyk i supermarkederne

Artiklens øverste billede

Den intensive priskonkurrence i kampen mod discountbutikkerne får salget i de britiske supermarkeder til at dykke til det laveste niveau i seks år.

Det viser en rapport udarbejdet af The Share Centre ifølge The Independent.

Omsætningen i de mange supermarkeder i Storbritannien faldt 3 pct. til 99 mia. pund i årets andet kvartal, og det er første gang siden 2010, at omsætningen har været under 100 mia. pund, skriver avisen.

Det er særligt de tyske discountbutikker Lidl og Aldi, der har sat gang i priskrigen, og de store britiske supermarkeder har kæmpet for at bevare deres markedsandele siden konkurrenternes indtog på markedet.

Samtidig ser lanceringen af onlinesupermarkedet Amazonfresh ud til at have gjort konkurrencen endnu mere markant i juni, skriver The Independent.

Ritzau Finans

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.