Rema 1000 vil forny forsikringsbranchen
Detailkæden vil ikke blot være det foretrukne sted at købe dagligvarer - nu kan man også skrive skadesforsikringer på indkøbssedlen
I fremtiden bliver det ikke kun mælk, æg, kaffe og andre dagligvarer, der bugner hos Rema 1000.
Detailkæden vil nemlig gå ind i forsikringsbranchen, lyder det i en pressemeddelelse fra kædens norske afdeling.
»Vi skal tilbyde trygge og enkle forsikringsløsninger til markedets laveste priser,« siger administrerende direktør i det nystartede Rema Forskring, Pia Almvang, således i udmeldingen.
Men det handler ikke blot om at være endnu et forsikringsselskab.
Branchen er nemlig overmoden for disruption, mener Pia Almvang:
»Forsikringsbranchen er moden for digital disruption, og vi skal lade teknologien komme kunderne til gode. Vi har skabt markedets mest forbrugervenlige netbutik, som giver folk enkel og ordentlig information. Kunderne skal være trygge ved, at Rema Forsikring giver tryg dækning til laveste pris.«
Den nye forretningsgren skal således være netbaseret og ikke være en "papirmølle som skal sendes frem og tilbage", som det lyder i pressemeddelelsen.
»Forsikringsmarkedet er i dag præget af aktører, som konkurrerer om at få kunder, som udgør en lav risiko. Samtidig gælder det om, at få dem til at blive hos én leverandør. Er man loyal kunde hos disse selskaber, belønnes man ved at betale mere for forsikringen. De konkurrerer ikke på prisen over tid. Det skal Rema Forsikring gøre ved at tilbyde de laveste prise gennem hele kundeforholdet,« siger Almvang.
Om Rema Forskring også kommer til Danmark, melder historien endnu ikke noget om.