• For abonnenter
Erhverv

Først er sjældent størst: First movere bliver overhalet indenom af hurtige efterfølgere

Indsigt: Mange virksomheder sætter en ære i at være først - at have fået idéen før konkurrenterne. Men meget forskning tyder på, at det bedre kan betale sig at være den hurtige toer. Test din viden i quizzen om first movers og deres kvikke efternølere nederst i denne artikel.

Artiklens øverste billede

Det var en rå danmarkspremiere, da Takio Ueda i 1986 slog dørene op til sin nye restaurant på Vimmelskaftet i København: Landets første sushi-restaurant. Ingen konkurrenter at slås med. Men gæsterne på ”Hana Kyoto” var næsten udelukkende japanske forretningsfolk og ambassadeansatte. Danskerne var ikke klar til rå fisk. Og en del af dem, der kom, spyttede

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.