Erhverv

Hvad bruger vi vores bonuspoint til?

Lufthansa har Europas største loyalitetsprogram "Miles and More". Selskabet har lavet en top 10 over det, flypassagererne oftest bruger deres bonuspoint på.

Når flypassagerer gerne vil udnytte deres bonuspoints står der ofte nye flyrejser øverst på ønskesedlen, viser en opgørelse fra Lufthansa. Foto: AP Photo/Martin Meissner Foto: Martin Meissner/AP

Hvad bruger du dine bonuspoint til? Rejser til andre steder? Opgraderinger til en bedre flyklasse? Nye høretelefoner?

Lufthansa, der driver Europas største loyalitetsprogram - "Miles and More" - har lavet en top 10 over de ydelser og køb, som passagererne oftest bruger deres bonuspoint til.

"Miles and More" har 28 mio. deltagere, og medlemmerne kan samle point hos mere end 300 partnere i programmet og dermed indløse dem til køb af forskellige ydelser og produkter, skriver Handelsblatt.

Stort set samtlige flyselskaber har et loyalitetsprogram. Hos SAS hedder det eksempelvis SAS EuroBonus, Hos Norwegian er navnet Norwegian Reward, og Ryanair har et program for sine erhvervskunder kaldet Business Plus.

De 10 mest udnyttede præmier for bonuspoint hos Lufthansas kunder:

1. Flyrejser i Europa

2. Interkontinentale flyrejser (oftest New York)

3. Kuffert til at tage med i kabinen

4. Etui til kreditkort

5. Mini højttaler

6. Opgradering til en højere klasse

7. Hotelværelser

8. Billeje

9. Høretelefoner

10. Køb af cigaretter om bord

Følg serien: 10 idéer, der kan ændre Danmark
Læs om 10 visionære iværksættere og deres idéer. I denne uge dækker FINANS transportbranchen, hvor el fra vindkraft skal danne grundlag for nye brændselsformer til transportsektoren.
Læs serien her
BRANCHENYT
Læs også