Erhverv

Robotter, Spiderman og Michael Jackson indtager servicefaget

Robotter, stemmegenkendelse og sensorer transformerer servicefaget og måden, virksomheder som Disney og ISS arbejder på. Robotternes indtog er dog ikke lig med et farvel til mennesker i arbejdsstyrken, lyder det fra den medarbejdertunge servicegigant ISS.

Robotterne begynder at indtage servicebranchen. Her testes robotten Connie, som IBM Watson og WayBlayzer står bag, på et Hilton-hotel. Foto: AP/IBM

Hvad har en afdød popstjerne, en superhelt og robotteknologien med hinanden at gøre? De kan alle være med til at give gode serviceoplevelser. Wow-oplevelser, kalder Alicia Matheson det. Hun har arbejdet for Disney i over 20 år.

I dag har Alicia Matheson sin egen virksomhed Matheson Global Consulting, og hun besøgte Copenhagen Business School (CBS) sammen med bl.a. service- og rengøringsgiganten , da CBS Executive afholdt 25 års jubilæum for Service excellence – chefakademiet...

BRANCHENYT
Læs også