Erhverv

Novo indgår forlig i amerikansk sag om ulovlig markedsføring

Novo Nordisk har indgået forlig med det amerikanske justitsministerium i en sag om ulovlig markedsføringspraksis, skriver Bloomberg News.

Foto: Stine Tidsvilde

Det amerikanske justitsministerium indledte undersøgelsen i 2011 på baggrund af en whistleblower-sag, der hævdede, at Novo siden 2006 havde medvirket til ulovlige markedsføringsaktiviteter.

Beskyldningerne mod Novo omfattede både returkommission, og at Novo skulle have ladet salgspersonale optræde som undervisere af sundhedspersonale.

- Vi har indgået en aftale om rammerne for et forlig i forhold til visse krav rejst som følge af undersøgelsen, oplyser Ken Inchausti, der er talsmand for Novo i USA, til Bloomberg News.

Processen er imidlertid ikke afsluttet, og Ken Inchausti ønsker ikke at komme med yderligere detaljer om forliget.

BRANCHENYT
Læs også