Erhverv
0

Obsidian Digital har opnået en omsætning på 8 mio. kr. på bare et år

Det digitale markedsføringsbureau Obsidian Digital har skabt en enorm vækst i virksomhedens første leveår.

Der bliver lagt mange arbejdstimer i kontorerne i Parken. Her er det adm. direktør Emil Reinholdt, som konsulterer to medarbejdere. Foto: Obsidian Digital

Verden bliver mere og mere digitaliseret, og det betyder, at virksomhederne også i stigende grad promoverer og markedsfører sig selv online.

Det har skabt en digital markedsføringsbranche, hvor der er rygende travlt, men også mulighed for eksplosiv vækst. Det har marketingbureauet Obsidian Digital udnyttet.

Selv om Obsidian Digital blev registreret i CVR d. 25 januar 2016, gik virksomheden først officielt i luften d. 1 maj 2016.

På det ene år, der er gået siden, har Obsidian digital skabt en omsætning på 7,9 mio. kr. og et overskud på mere end 2 mio. kr. Bag tallene ligger arbejde for over 100 kunder, der tæller alt fra restaurantkæden Jensens Bøfhus til det store svenske rederi Stena Line.

Virksomheden har hovedkontor i Parken i København, men det er to vestjyder og to fynboer, der står bag den. Sammen med sine medstiftere - Jacob Mohr Eldon, Emil Reinholdt og Halfdan Timm - var Sasa Kovacevic allerede inden for branchen, da de besluttede at stifte Obsidian Digital.

Det har krævet hårdt arbejde at skabe den store vækst. Arbejdsuger på 100 timer er bestemt ikke unormalt for Sasa Kovacevic. Som head of SEO har han ansvaret for, at kundernes hjemmesider er de første, der dukker op på søgemaskiner som Google og Bing.

»Vi sad på relativt store poster andre steder, og vi følte ikke at tingene blev gjort ordentligt. Vi følte, at vi selv kunne gøre det bedre,« siger Sasa Kovacevic.

De mange arbejdstimer er bl.a. gået med at lave det samme markedsføringsarbejde for Obsidian Digital selv, som de laver for kunderne. En faktor, som Sasa Kovacevic mener, har spillet en stor rolle i den eksplosive vækst.

Men den store vækst har også kostet. Det har ikke været unormalt at sove på kontoret, selv om det går ud over livet ved siden af arbejdet. 

»Vi har en seng på kontoret, som vi har skiftes til at overnatte i. Det har selvfølgelig kostet på mange andre fronter, men det har vi alle været helt indstillet på, at det ville,« siger Sasa Kovacevic.

Da Obsidian Digital startede i maj 2016, var der foruden stifterne kun to fuldtidsansatte. Her et år senere er de oppe på 20, og det er ikke kun de fire stiftere, som arbejder mange timer.

»Vi har skabt en kultur, hvor medarbejderne virkelig banker igennem. Der er ingen, der har en normal 37-timers arbejdsuge hos os, og op mod en tredjedel spiser aftensmad på kontoret. Selv om det kan virke hårdt, så er kulturen en vigtig faktor bag vores store vækst,« siger Sasa Kovacevic.

Ifølge Sasa Kovacevic er markedet stadig broget, og derfor er den hårdtarbejdende kultur hos Obsidian Digital en vigtig del af det fremadrettede arbejde for kunderne.

BRANCHENYT
Læs også