• For abonnenter
Erhverv

Der shoppes virksomheder helt tosset, men forbløffende få fusioner bliver en succes

Hastighed og disciplin er afgørende, hvis opkøb og fusioner skal give succes.

Artiklens øverste billede
Transportkæmpen DSV er blandt de danske virksomheder, som har belønnet sine ejere mest via opkøb. Foto: DSV

Der er fuld knald på markedet for køb og salg af virksomheder i øjeblikket, men rigtig mange fusioner og opkøb giver ikke ejerne den ønskede gevinst.

Sådan lyder det fra Boston Consulting Group (BCG), der vurderer, at mere end halvdelen af alle fusioner ikke opnår de forventede synergier.

Især for selskaber uden

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.