Udskældt Yahoo-boss færdig efter salg til Verizon
Marissa Mayers dage i Yahoo er ovre, efter at Verizon har gennemført opkøbet af det tidligere så succesfulde selskab.
Hun var engang en af de mest profilerede topchefer, men nu skal hun til at finde noget helt nyt at lave. I forbindelse med Verizons opkøb af Yahoo er Marissa Mayer nemlig færdig, skriver Verizon i en meddelelse.
»Som følge af ændringer i Marissa Mayers rolle i Yahoo i forbindelse med transkationen, har Mayer valgt at trække sig fra Yahoo. Verizon ønsker hende alt godt fremadrettet,« skriver Verizon.
I forbindelse med opkøbet til i alt 4,5 mia. dollars har Verizon besluttet af slå det nu forhenværende Yahoo sammen med AOL og skabe en ny forretningsenhed med navnet Oath. Den kommer bl.a. til at bestå af mediet Huffington Post, Yahoo Sports, AOL.com og Tumblr, skriver Verizon.
Tim Armstrong, der tidligere har været adm. direktør i AOL, kommer til at stå i spidsen for Oath.
»Vi bygger fremtidens brands ved at bruge kraftfuld teknologi, troværdigt indhold og differentieret data. Vi har førende forbrugerbrands inden for nyheder, sport, finans, teknologi, underholdning og livsstil kombineret med vores markedsledende reklameplatforme. Nu da aftalen er lukket, er vi begejstrede for at indstille vores fokus på at blive det bedste selskab inden for forbrugermedier og den bedste partner for vores annoncører,- indholds og mediepartnere,« udtaler Tim Armstrong i en kommentar.
Marissa Mayer kom til Yahoo fra Google i 2012 og blev ansat for at vende Yahoos nedtur og sikre selskabets overlevelse. Det lykkedes som bekendt ikke.
Yahoo var i sine velmagtsdage over 100 milliarder dollar værd på børsen. Microsoft tilbød at købe Yahoo for 45 mia. dollars i 2008 for at kunne matche Googles services på nettet.