Dansk take away-firma solgt i millionhandel
Iværksætterne bag take away-konceptet Gotipster sælger ud og kaster sig over nye udfordringer.
Iværksætterduoen bag det danske take away-koncept Gotipster slipper nu tøjlerne over deres firma, kun et år efter at det blev lanceret.
For et ukendt millionbeløb er Gotipster blevet solgt til Frokostfirmaet. Stifterne bag Gotipster, Simon Evers og Nikolaj Kragh, forlader begge firmaet.
»Gotipster har på kort tid udviklet sig vildt hurtigt, og den vedvarende ordretilgang sætter nye krav til driftsmæssige ressourcer & kompetencer,« udtaler den nu forhenværende direktør Simon Evers i en pressemeddelelse.
Konceptet bag Gotipster går ud på at samarbejde med toprestauranter, heriblandt nogle med Michelin-stjerner, om at sælge takeaway. Kunden bestiller maden gennem Gotipster, henter selv maden i restauranten og opvarmer den derhjemme.
Gotipster får så penge af de tilmeldte restauranter for at formidle salget.
Konceptet er ved at blive rullet ud i København, og den nye ejer har samtidig planer om at prøve det af i udlandet. Indtil videre har Gotipster cirka 30 tilmeldte restauranter, heriblandt Michelin-restauranterne Clou og Formel B.
Salget af Gotipster sker efter et år med masser af omtale og 100 ugentlige arbejdstimer for de to stiftere.
Simon Evers vil nu kaste sig over et nyt iværksættereventyr på den anden side af Atlanten, i New York, mens Nikolaj Kragh er blevet ansat som nordisk salgsdirektør for tøjfirmaet Moncler.
Frokostfirmaet, der sælger catering- og frokostløsninger til primært mellemstore virksomheder, har indsat sin adm. direktør, Simon Bowall, som ny direktør for Gotipster.