Erhverv

Starbucks lukker sin netbutik

Amerikanere med hang til Starbucks skal nu forbi én af caféerne, hvis de vil have ét af selskabets produkter.

Ifølge Maggie Jantzen, der er talsperson i Starbucks, er beslutningen om at lukke og slukke for onlinebutikken en del af en bestræbelse på at forenkle salgskanalerne i Starbucks. Foto: Jan Dagø.

Mens nethandel vinder mere og mere indpas, går den amerikanske kaffekæde Starbucks nu i den stik modsatte retning. Starbucks har nemlig lukket sin onlinebutik.

Dermed er det slut med at bestille kaffebønner, kaffekopper etc. via nettet, så kunderne skal nu fysisk forbi én af de mange caféer for at få stillet deres kaffetrang.

»Du kan købe din yndlingskaffe og Starbucks-merchandise i din lokale Starbucks. Vi kan ikke garantere, at vi har alle produkter i butikken, men vi ved, at du vil finde mange ting, som du vil nyde,« skriver selskabet på sin hjemmeside.

Netbutikken lukkede den 1. oktober, men allerede tilbage i august blev kunderne informeret om, at den snart ville lukke, skriver New York Times.

Ifølge Maggie Jantzen, der er talsperson i Starbucks, er beslutningen om at lukke og slukke for onlinebutikken en del af en bestræbelse på at forenkle salgskanalerne i Starbucks.

»Vi fortsætter med at investere i at forstærke Starbucks som et sted, man bare skal besøge, og så ser vi på tværs af vores portefølje for at træffe disciplinerede og gennemtænkte beslutninger,« siger hun.

Selv om Starbucks har lukket for sin egen webshop, vil det fortsat være muligt at købe nogle af kædens produkter online via nogle af selskabets partnere.

BRANCHENYT
Læs også