• For abonnenter
Finans

Nordea-chef om udfordringer: »Vi har bygget infrastrukturen først, men det er kunderne jo ligeglade med«

Frank Vang-Jensen, øverste chef i Nordea i Danmark, erkender, at banken måske har kigget for meget indad. Men banken er nu begyndt at vende blikket udad mod kunderne.

Artiklens øverste billede
Frank Vang-Jensen mener, at tilgængelighed er nøgleordet for at bringe Nordea tilbage som kundemagnet. Foto: Gregers Tycho

Nordeas indtjening på privatkunderne er faldet i 2018 i forhold til året før, viser bankens årsregnskab, som blev offentliggjort onsdag.

Men ifølge topchefen herhjemme, Frank Vang-Jensen, er tilbagegangen i – ja – tilbagegang.

»Jeg synes, at vi i anden halvdel af 2018 begyndte – og jeg sagde begyndte – at få lidt

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.