Finans

Nordeas mobilbank får bundplacering i kundetilfredshed

For lidt fokus på opbygning af mobilbanken er skyld i bundplacering.

Artiklens øverste billede
Nordea lancerede den nye mobilbank i efteråret. Fotos: Ulrik Jantzen

Nordea rammer bunden, når det kommer til kundetilfredshed vedrørende mobil- og netbank. Problemet skyldes blandt andet et forsinket it-system og manglende fokus på platformene.

Det skriver Børsen.

Der er et stykke fra sjettepladsen og op til resten af feltet, viser en måling af brugervenlighed, stabilitet og informationsniveau i mobilbankerne fra seks af landets største banker lavet af Voxmeter.

Her scorer Nordea 76,2 point ud af 100, mens de øvrige banker placerer sig fra 87 til 91,7 point.

Også for netbankernes kundetilfredshed får Nordea en bundplacering.

- Der er så meget forskel, at i Nordeas tilfælde må man sige, at der skal altså gøres noget. De er bare så sindssygt langt bagud, siger Lars Krull, der er seniorrådgiver på Aalborg Universitet, til Børsen.

Han understreger, at it-systemerne kan være afgørende for, om kunderne skifter bank.

Nordea meddeler da også til Børsen, at en ny netbank er på vej. I efteråret lancerede den desuden en ny mobilbank.

Men i bund og grund handler problemet om, at banken er i gang med at transformere hele sit it-system, mener Thomas Zigler, der er finansjournalist på Børsen.

Det efterlader ikke nok fokus til opbygning og drift af mobil- og netbanken, vurderer han.

/ritzau/FINANS

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.