Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

MX-5 i fuldblods trim

Mazdas populære roadster-sportsvogn MX-5 kører nu i fjerde generation og ligesom tidligere har den japanske bilproducent skabt en rendyrket Cup-version. Den er let, larmende og byder på helt uimodståelig meget køreglæde. Jyllands-Posten har været en tur i Spanien for at køre den sammen med en tidligere Le Mans-vinder.

Du kan kun bestille din MX-5 Cup-racer i hvid – mens der er valgfrihed for klistermærker og dekoration.

BARCELONA, SPANIEN — Smilet er varmt og venligt. Inden under den sorte hjelm kan jeg skimte de grå hår, der med tiden har invaderet hårpragten på den 51-årige engelske racerkører Johnny Herbert. Der er motorsportsfans, der husker Johnny Herbert for hans 160 Formel 1-starter og tre løbssejre. Og så er der motorsports aficionados, der husker Johnny Herbert for hans andel i Mazdas historiske sejr på Le Mans i 1991. Sammen med Bertrand Gachot og Volker Weidler udgjorde Johnny Herbert kørebesætningen på en Mazda 787B med wankel-motor, hvis motorlyd er ligeså bemærkelsesværdigt, som det faktum at bilen til dato er den eneste japanske racerbil, der har vundet det legendariske langdistanceløb.

I dag er vi ikke på Le Mans i Frankrig, hvor banen er mere end 13 km lang. Derimod er vi i bjergene vest fra Barcelona på Parcmotor, en spændende og kuperet racerbane på fire kilometer. Vi skal heller ikke køre 24 timer, men derimod blot en high speed omgang som passager...

BRANCHENYT
Læs også