Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Nordea: Vi er endnu ikke den bank, kunderne og samfundet forventer

I forbindelse med præsentationen af et logo erkender Nordea, at banken endnu ikke har styr på etikken og evnen til at følge reglerne. Samt, at det vil tage årevis at komme på omgangshøjde med kundernes og samfundets krav. Det er dog en indrømmelse, som banken ikke vil give i Danmark.

Foto: Torben Stroyer

Efter halvandet års forberedelse har nu løftet sløret for en ny visuel identitet. I forbindelse med lanceringen har banken åbent erkendt, at banken har brug for flere år til at fokusere på etik og på at følge reglerne.

”For at kunne være på forkant når verden rundt om os udvikles, gennemfører vi nu et stort antal forandringer for at blive den bank, som vores kunder og samfundet ønsker, at vi skal være. Men vi véd, at vi ikke er der endnu. Dette er vort hovedfokus i flere år fremover, og grundlaget for forandringsarbejdet er etik og at efterleve reglerne,” skriver banken i en pressemeddelelse på engelsk og svensk...

Læs også