Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Supermarkeder og detailkæder kæmper om at vinde kundernes loyalitet

Coop bruger som flere af de andre, store danske detailkoncerner offensivt medlemskort til at knytte forbrugerne tættere til sig. Forbrugerrådet Tænk advarer om, at digitalisering også koster for kunderne - der i høj grad betaler med data om forbrugsmønstre.

SuperBrugsen, som er den af Coop Danmarks kæder med aktuelt størst vækst, er del af det nye medlemsprogram. Foto: Gregers Tycho Foto: Gregers Tycho

Digitale værktøjer rulles flittigt ud som angrebsvåben i kampen mellem detailselskaber om at vinde forbrugernes loyalitet. Trofaste kunder er nøglen til at sikre sig data om forbrugerne - og dermed muligheden for at lave personlige tilbud rettet mod den enkelte.

Coop Danmark, der ejes af 1,6 mio. danske forbrugere, er netop nu på vej med et nyt digitalt medlemsprogram. Det skal kombinere en række af koncernens aktiviteter og indgår i udviklingen af fremtidens supermarked...

BRANCHENYT
Læs også