Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Fra akvarium til blå planet

Oplevelsesøkonomi: Danmarks Akvarium er gået fra at være en svigtende forretning til at blive en af Danmarks mest besøgte attraktioner. Hemmeligheden? En storstilet operation til 750 mio. kr.

Den Blå Planets adm. direktør, Dorte Gleie: »Vi har skabt et helt nyt oplevelsesunivers.« Foto: Stine Bidstrup BIDSTRUP STINE

Enhver branche har sin egen målestok for prestige. Forlystelsesparkerne kappes om at have den største og hurtigste rutsjebane, biograferne om at have det største lærred og den fedeste surroundsound, og for akvarierne handler det om at have de største bassiner og mest mærkværdige fisk. Der var derfor ikke meget at sige til, at det ikke gik så godt for Danmarks Akvarium for nogle år tilbage. Konkurrenter som Kattegatcentret kunne byde på et helt bassin fyldt med hajer, og Nordsøens Oceanarium blærede sig med titlen »Nordeuropas største akvarium«.

Det kunne akvariet i Charlottenlund ikke helt hamle op med...

Læs også
Top job