Serier

»Ro på: Uber blev ikke opfundet i en mørk kælder«

Disruption udspringer ikke fra kældre i Silicon Valley. Forandringer kommer i bølger og kan forberedes, hvis man kender sine kunder. Det mener Mikkel B. Rasmussen partner i konsulentvirksomheden ReD Associates.

Disruption: Spillereglerne ændres
Mikkel B. Rasmussen, partner og medstifter i konsulentvirksomheden Red Associates. Niels Hougaard

Airbnb er ikke et lyn fra en klar hotelhimmel. Uber har ikke sneget sig lydløst op på taxa-branchen. De to californiske virksomheder vokser hidsigt, og bruges ofte som eksempler på disruption, skelsættende innovation, som en byge af fremmedelementer fra Silicon Valley, der uden varsel sprænger etablerede brancher. Men det er et vrangbillede. Forandringer bunder i mere grundlæggende ændringer i forbrugernes verden. Og de kommer i bølger, ikke i stød.

Det mener Mikkel B. Rasmussen, medstifter af og partner i rådgivningsvirksomheden Red Associates, der rådgiver virksomheder om innovation og strategi.   ..

Læs også
Top job