Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Mudret konflikthistorie bag kartel-beskyldninger

De to internationale reklameselskaber Clear Channel og JCDecaux efterforskes af konkurrencemyndighederne for at opdele det danske marked imellem sig. Det er ikke første gang, at de to er i myndighedernes søgelys.

Foto: Niels Hougaard

Om morgenen den 21. april bankede konkurrencemyndighederne på døren hos Clear Channel og JCDecaux i Danmark.

De to største selskaber på det danske marked for udendørsreklame måtte lade Forbruger- og Konkurrencestyrelsens udsendte kopiere data og bladre gennem dokumenter: Alt hvad der kunne bruges til at afklare styrelsens formodning om, at de to dominerende selskaber havde koordineret tilbud, aftalt markedsopdeling og hjulpet hinanden med at presse en tredje spiller, Out of Home Media, ud af markedet.

Det uanmeldte kontrolbesøg er ikke kommet bag på den tidligere direktør i Clear Channel, Henrik Sørensen. Det var nemlig hans virksomhed, Out of Home Media, der havde henvendt sig til myndighederne med beskyldninger om kartelplaner...

BRANCHENYT
Læs også