Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Outdoor-bureauer bløder millioner

Det er svært at tjene penge på busreklamer og billboards i disse år. Markedet for outdoor-reklamer presses af faldende aktivitet og gamle kontrakter.

Clear Channel og JCDecaux køber retten til at reklamere på f.eks. gader og i busser og tog, og sælger så annoncepladsen til annoncører. JCDecaux har aftale om reklameretten med Københavns Kommune. Foto: Niels Hougaard

Et vigende marked koblet med årelange kontrakter underskrevet i opgangstider kostede de to dominerende spillere inden for for outdoor-reklamer millioner sidste år.

Clear Channel Danmark og AFA JCDecaux, der til sammen sidder på omkring 85 pct. af reklamepladsen på bl.a. busskure, tog og i gadebilledet, tabte begge millioner i  2014. ..

BRANCHENYT
Læs også