Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Medievirksomheder skruer op for indkøb

Der er fart på virksomhedshandlerne i mediebranchen. Mediehusene er udfordrede på kerneforretningen og leder efter ny omsætning og digitale muligheder.

Danske Aller Media har købt aktiemajoriteten i det nordjyske rejseselskab Nilles Rejser. et er Allers tredje rejse-opkøb på to år og led i en opkøbsstrategi, der skal gøre koncernen mindre afhængig af ugebladsoplag.   Presse

De helt store corporate dankort gløder i de danske avis- og magasinhuse. I takt med at de traditionelle kerneprodukter svinder, spejder de store mediehuse efter virksomheder, der kan spæde til toplinjen, og de digitale kompetencer - eller efter fornuftsægteskaber med andre virksomheder, der kan smøre udgifterne tyndere ud og give større muskler.

Store, velspækkede koncerner som Egmont, Aller og tunge regionale spillere som Nordjyske og Fynske har skruet op for opkøbene de seneste år - og er ikke blege for at melde, at de leder efter flere opkøbsmuligheder. Samtidig konsoliderer de regionale mediehuse sig. Det tungeste eksempel er trekløver-fusionen af Jyske Medier, Fynske Medier og Syddanske Medier i et joint venture: Jysk Fynske Medier.  ..

BRANCHENYT
Læs også