Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Mætheden efter tv-braget

Markedet er mættet. Sådan lyder beskeden fra en række aktører i tv-branchen. Efter år med hektisk vækst, er der simpelthen kanaler, formater, programmer nok.

Nordisk Film TV producerer Go' Morgen Danmark. Den daglige flade er en af de helt store produktioner i ordrebogen -og en af de stabile udgifter hos TV 2.  Foto: Tobias Selnæs Markussen

Tv-producenterne skal indstille sig på, at de seneste års heftige vækst er toppet. Sådan lyder meldingen bredt fra tv-branchen. Markedet er mættet. Der er hverken udsigt til flere nye danske kanaler, eller politiske beslutninger, der skyder flere licensmillioner ud i produktionsmiljøet.

»Det er klart, at ser du på de seneste år, har der bare været vækst, vækst, vækst. Der har været en enorm vækst i antallet af danske kanaler, og det har naturligt været med til at skubbe til en vækstkurve,« siger Anne Engdal Stig Christensen, der som programdirektør på TV 2 har styr på, hvor meget og hvad, der købes ind til Charlie, Fri, Zulu og hovedkanalen...

BRANCHENYT
Læs også