Serier

Millennials - virksomheder kæmper om en ny generation af kunder

De såkaldte millennials bliver en af de største forbrugergrupper nogensinde. Erhvervslederne vrider hjernen for at blive relevante for den næste generation.

Millennials: En ny generation af forbrugere

Kampen om den næste store generation af forbrugere er skudt i gang. Virksomheder slås for at fange de såkaldte millennials, generationen født mellem 1980 og 2000, der lige nu vælter ind i de mest forbrugende år af deres liv. I USA er generationen den største nogensinde, og i Danmark udgør den en femtedel af befolkningen.

Internationale brands som Coca Cola, Unilever og Ford har lavet særlige strategier for at fange de nye forbrugere, der er vokset op med internet, massiv markedsføring og finanskrise - og stiller nye krav til produkter og virksomheder.

Marie Honoré, manager i kommunikationsbureauet MSL Group og chef for bureauets Millennial Lab, der analyserer målgruppen, advarer om, at erhvervslivet må tage helt nye metoder i brug for at trænge igennem til millennial-generationen...

Læs også
Top job