Serier

Hvad skal de med Billy, Pax og Bjursta? Derfor giver millennials Ikea hovedpine

Verdens største møbelkæde holder øje med, hvordan vi lever, spiser og sover. Millennial-generationens nye vaner har givet nye forretningsidéer. Og måske ER der dårligt nyt på vej til Billy-reolen.

Millennials: En ny generation af forbrugere
Rikke Nielsen og Simon Flensborg, er i Ikea i Høje Taastrup denne mandag eftermiddag. De er en del af den generation af påpasselige forbrugere, der kan blive en hovedpine for verdens største møbelhus.  Foto: Stine Bidstrup

Har man brug for grydelapper? Altså virkelig brug for dem? Simon Flensborg og Rikke Nielsen forhandler lidt med hinanden i Ikea i Høje Taastrup denne mandag formiddag. Kan man ikke bare folde et viskestykke?, spørger Simon Flensborg, 30, sin 20-årige kæreste.

Sagen er, at der er nogle regler i kolonihaven i Ballerup, hvor Simon selv har bygget hus. De har kun to af alting: To vandglas, to tallerkener, to kaffekopper. Og alle køkkenting - knive, havregryn, piskeris, alt  - skal kunne være i tre skuffer. Så har man brug for grydelapper?

»Jeg vil gerne rense ud i alle de ting, jeg har. Man samler så meget lort – alt det der tupperware, som man aldrig bruger. Jeg vil gerne have det mere enkelt,« siger Simon Flensborg.  ..

Læs også
Top job