Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Detailkæder i opgør med leverandører om lancering af nye produkter

Baggrund: Dagligvareleverandørerne anklager de store kæder for at bremse innovation og konkurrence ved at lancere endnu flere varer under egne mærker.

Irma under Coop Danmark er blandt de danske dagligvarekæder med en høj andel af egne mærker til produkterne. Foto: Mik Eskestad

Øget kontrol med egne mærker i supermarkeder og discountbutikker kan reducere udviklingen af nye produkter. Og samtidig også begrænse konkurrencen.

Det mener organisationen Dagligvareleverandørerne, efter at tal viser, at op mod 32 pct. af volumen på det danske marked for dagligvarer nu fyldes af kædernes egne mærker, der kaldes private label i den globale branche...

BRANCHENYT
Læs også