Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Ny opmærksomhed om dyrs vilkår kan presse prisen i supermarkedet

Butikskæder som Irma og Lidl vil give Dansk Supermarked hård kamp på markedet for madvarer med fokus på høj dyrevelfærd.

Irma-kæden under Coop Danmark har dyrevelfærd som en del af strategien om at vinde i kampen om de danske forbrugere. Foto: Mik Eskestad

Trods hård kamp om kunderne og et presset marked vil flere butikskæder dyste med i kapløbet om dyrevelfærd. Der skrues op for satsning på fødevarer af den slags - men kæder forudser også, at netop det kan presse priserne ned.

Dansk Supermarked har netop lanceret et stort samarbejde med Dyrenes Beskyttelse. Det skal munde ud i flere dyrevelfærds-produkter i koncernens 600 danske butikker - fordelt i kæderne Føtex, Bilka og Netto...

BRANCHENYT
Læs også