Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Novo-rival: Til den tid vil vi være veletablerede inden for diabetesbehandlingen

Boehringer Ingelheim gør sig ifølge selskabets marketingchef for alvor klar til at bide Novo Nordisk i haserne på det europæiske diabetesmarked. Selv om man er forholdsvis ny på diabetesområdet, så har man ifølge direktøren en betydelig erfaring fra andre kroniske sygdomme og en alliance, som man kan trække på. Og han ryster ikke på hånden over nye, stærke data fra Novo.

Foto: Peter Endig/picture-alliance/dpa/AP

”Diabetes er virkelig et af kerneområderne for Boehringer nu. Kigger vi på Jardiance i Europa, så har vi været virkeligt glade for lanceringen. Det er stadig på det tidlige stadie, men vi har især i Spanien, Italien og Tyskland haft en særligt tilfredsstillende begyndelse. Det har i det hele taget været en stærk start på diabetes og en stærk start med Jardiance.”

Ordene er Allan Hillgroves. Han er en del af topledelsen i tyske Boehringer Ingelheim og har ansvaret for den familieejede koncerns salg og marketing. Han er en glad mand i disse tider, fordi selskabets F&U-afdeling med især diabetespillen Jardiances og de berømmede hjertekar-data har givet ham særdeles stærke kort på hånden i konkurrencen mod de andre aktører på det europæiske diabetesmarked...

BRANCHENYT
Læs også