Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Store muskler gav intet overskud: Danmarks nye medieboss er ikke tilfreds

Et uventet medieopkøb, et skuffende resultat, en sulten vækstplan og en direktion, der er dyrere end konkurrenternes. Jesper Rosener, adm. direktør i Danmarks nye regionale mediekæmpe, kan gøre status efter år nul.

Jesper Rosener er adm. direktør i det fusionerede Jysk Fynske Medier, der tog endnu en bid af det danske mediemarked med opkøbet af Midtjyske Medier.  Foto: Casper Holmenlund Christensen

Jesper Rosener er ikke tilfreds. Danmarks nye store mediehus, Jysk Fynske Medier, havde håbet på et nulresultat, men skrabede næsen på et minus på 9,5 mio. kr. før skat i sit første leveår. 

»Vi har ikke som sådan begået nogen fejl, men vi kan ikke være tilfredse med en indtjening, der ikke når budgettet. Så hvis du spørger, hvordan jeg ser året, så er det ikke tilfredsstillende,« siger den adm. direktør om årets økonomiske gang i koncernen, der opstod, da Jyske Medier, Syddanske Medier og Fynske Medier slog pjalterne sammen.

En fusion, der med en omsætning på 1,5 mia. kr. blev landets næststørste nyhedshus efter JP/Politikens Hus.  

Den adm. direktør gik ind i sensommeren sidste år med opsmøgede skjorteærmer. Konsolideringen af de tre mediehuse var kun en mellemstation i Jysk Fynskes vækst, sagde han i august til Finans. Få uger inden mediehuset annoncerede opkøbet af Berlingskes uge- og lokalaviser, Midtjyske Medier.  ..

Læs også