Gammel Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Arla buldrer af sted på de digitale handelsplatforme i Kina

Den danske mejerigigant oplever i disse år kraftig vækst i dets online salg i Kina. Men det kommer ikke af sig selv, og koncernen har totalt måtte vende sin brand- og forretningstankegang på hoved. Det fortæller mejeriets Asienchef til FødevareWatch.

e-handel i Kina er et marked i eksplosiv stigning også for et selskab som Arla. Foto: Joachim Adrian/Polfoto

"Jeg har lært betydeligt mere af Kina i de sidste tre år, end jeg nogensinde kunne lære et andet sted om tilgangen til forbrugeren, mobil e-handel og it. Mine paradigmer kom lynhurtigt under pres, og jeg måtte fuldstændig revurdere min opfattelse af, hvordan man skal bygge brands i sådan et miljø."

Sådan siger Jesper Fournaise Colding, der er Asienchef hos Arla, når han skal beskrive udviklingen for e-handel i Kina...

Læs også